Projekt Comenius
Projekt Comenius – w roku szkolnym 2013/2014 Niepubliczne Gimnazjum „Keglik” przystąpiło do realizacji projektu Comenius, w ramach którego uczniowie mogli  współpracować ze swoimi rówieśnikami z innych krajów partnerskich.
     Celem partnerstwa było m.in. promowanie zdrowego stylu życia poprzez zdrowe odżywianie, odpowiednie ćwiczenia fizyczne, promowanie zdrowej żywności, a tym samym zapobieganie otyłości u dzieci, wzmocnienie motywacji do uczenia się i budowania poczucia własnej wartości czy rozwijanie umiejętności uczenia się, kreatywności i innowacyjności zarówno u nauczycieli, jak i u uczniów.
     Podczas projektu uczniowie mieli możliwość m. in. stworzenia bio-wioski, czyli wirtualnej wioski, w której mogliby zamieszkiwać razem w zdrowym, niezanieczyszczonym środowisku. Każda grupa po stworzeniu takiego miejsca nadawała mu nazwę, następnie rysowała flagi, komponowała hymn, nadawała święta państwowe oraz elementy kultury. Po zakończonej pracy, dzieci utworzyły z tego wspólny blog. Innymi zadaniami, wykonywanymi przez uczniów było stworzenie ulotek, broszur czy krótkich przedstawień promujących zdrowy styl życia.
     Państwami biorącymi udział w wymianie były: Rumunia, Polska, Włochy, Portugalia, Hiszpania, Turcja i Czechy.  Każdy kraj miał do wykonania różnego rodzaju działania, był koordynatorem poszczególnych punktów projektu. 
 
Rumunia 25.01.2015 – 01.02.2015 – Marcin Naroży, Wojciech Szymczak, Wojciech Marok, Marta Filipiak, opiekunowie Paulina Błoszyk i Krzysztof Pyrzyk
     Rumunia zajmowała się zarządzeniem projektem, stroną internetową oraz ewaluacją projektu. Była koordynatorem takich działań jak: przygotowanie maskotek z materiałów recyklingowych czy utworzenie pytań do ankiety dotyczących stylu życia nastolatków w Europie. W Rumunii uczniowie mieli możliwość gościć w mieście Braila.
    Wizyta rozpoczęła się od powitania wszystkich państw biorących udział w projekcie, kolejnym punktem dnia były tradycyjne występy taneczne i wokalne przygotowane przez gospodarzy. Uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w całodobowym rejsie statkiem po Dunaju, zwiedzania stolicy Rumunii – Bukaresztu, zamku Bran, który jest uznawany za siedzibę Drakuli, najbardziej znanego wampira, o losach którego nakręcono pierwszy horror czy też  spróbowania rumuńskich specjałów. Jedną z większych atrakcji dla uczestników była wizyta przy wulkanach błotnych pod Buzau. Wulkany tworzą księżycowy krajobraz ze względu na brak roślinności. Flora jest uboga, ponieważ gleba jest tam bardzo słona. Celem tej wizyty była promocja dbałości o środowisko naturalne. Ceremonia zakończenia związana była z podsumowaniem spotkania podczas wspólnej kolacji oraz budowanie spójności grupy projektowej. 
 
Włochy 05.10.2014 – 10.10.2014 (Wojciech Marok, Marta Filipiak, Patrycja Kleczewska, Hanna Kotecka, Marcin Narożny, Rafał Kościelniak; opiekunowie: Paulina Błoszyk, Beata Wojciechowska).
     Włochy zajmowały się takimi działaniami jak: przygotowanie prac uczniowskich do umieszczenia ich na stronie internetowej, czy przygotowanie albumu z wyjazdu do Portugalii.
     Uczestnicy projektu zakwaterowani byli w mieście Mottola. Spotkanie, podobnie jak w Rumunii zaczęło się pokazem tańca ludowego oraz prezentacją państw, miast i szkół partnerskich. Podczas całego pobytu, uczniowie mieli możliwość zobaczenia winnicy oraz farmy oliwnej w miejscowości Massafra, byli w Grotte di Castellana – jest to jaskinia krasowa na południu Włoch. Mieli możliwość zwiedzenia miasta Taranto, które jest ważnym handlowym i wojennym portem morskim na Morzu Śródziemnym. W mieście tym znajduje się także muzeum archeologiczne, które uczniowie mieli okazję zobaczyć. Oprócz tego uczestnicy mieli możliwość brania udziału w grach i zabawach sportowych, dzięki czemu grupa jeszcze bardziej się zintegrowała.  
 
Polska 23.03.2015 - 27.03.2015 (Ksenia Knyspel, Marta Zielińska, Teresa Niemczal, Paulina Hodór, Marcel Maćkowiak, Zuzanna Szymczak, Barbara Niemczal, Anita Bolewicz, Marcel Rychtanek, Weronika Pacyńska, Filip Johanowicz, Olga Hulewicz, Kamil Hulewicz, Karolina Janiszewska; opiekunowie Beata Wojciechowska, Beata Szymańska, Paulina Błoszyk, Krzysztof Pyrzyk, Lucyna Zielińska, Bartosz Rybko. 
     Polska miała za zadanie przygotowanie zdjęć o jakiejś konkretnej tematyce, o których następnie uczniowie mogli dyskutować. Młodzież także przygotowywała filmy dotyczące sportu w naszej szkole, oraz miała za zadanie przygotować wcześniej już wspomniany projekt bio – wioski, które miały na celu pokazanie niejako idealnego miejsca do życia. Na podstawie utworzonych internetowo wiosek utworzony został blog. W pierwszy dzień goście z zagranicy mieli okazję zapoznać się z systemem edukacyjnym w naszym kraju, mieli możliwość obserwowania lekcji prowadzonych przez nauczycieli „Keglika”. Następnie goście mogli zwiedzić nasze miasto, główną atrakcją był jednak przejazd kolejką wąskotorową.
     Jedną z atrakcji zapewnionych naszym gościom było zabranie ich do parku wodnego w Uniejowie, oraz zwiedzenia Kopalni soli w Kłodawie. W kolejnych dniach uczniowie wraz z opiekunami wybrali się także na wycieczkę do Kórnika, gdzie mogli zwiedzić arboretum. Uczestniczyli także w wycieczce do Poznania. Tam z kolei główną atrakcją był INEA stadion który został wybudowany na Mistrzostwa Europy w 2012 roku. Uczniowie mogli wejść na murawę stadionu, zasiąść w loży prezydenckiej, jak również zobaczyć control room.
     Kolejny dzień upłynął uczestnikom na zajęciach artystycznych, podczas wykonywania ozdób z papieru techniką quilingu oraz zajęć florystycznych panowała bardzo miła atmosfera.
     Na zakończenie wyjazdu uczniowie z „Keglika” zaprosili swoich gości do gospodarstwa agroturystycznego w Młodzikowie, gdzie głównymi atrakcjami był przejazd bryczkami oraz jazda konna, tam też uczniowie mieli także możliwość zobaczenia pokazu tańca współczesnego oraz tańca hip-hop. 
 
Portugalia
     Portugalia koordynowała przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie wyników ankiety porównującej styl życia nastolatków w Europie. Pobyt w Portugalii rozpoczął się od przywitania gości, następnie uczniowie mieli okazję zobaczyć jak wyglądają zajęcia w portugalskiej szkole.
     Uczestnicy mieli możliwość zobaczenia m.in. miasta Funchal – głównego i zarazem największego miasta Madery. Zobaczyli także park tematyczny, tam znajdują się cztery pawilony multimedialne, które są niewątpliwie główną jego atrakcją. W Pawilonie Odkrywania Wyspy odwiedzający mogą przeżyć podróż odkrywczą do archipelagu wysp. Pawilon Ziemi dostarcza nam pokazu mówiącego o potrzebie dbania o środowisko. Podróż w pawilonie Madery stawia na pokaz towarzyszący młodej parze, spędzającej swój miesiąc miodowy na Maderze. Pokazane są tutaj wspaniałe krajobrazy Madery i Porto Santo, łączącej zarówno piękno jak i wiele emocji. Pawilon ostatni czyli Pawilon Świata Wysp i Wyspy Świata to rozmowy o historii i kulturze wysp. Wielu emocji dostarczył uczestnikom także rejs katamaranem jak również przejazd kolejką górską i wizyta w Monte. Ceremonia zakończenia była związana z podsumowaniem spotkania. 
 
Hiszpania 25.01.2015-01.02.2015 (Teresa Niemczal, Ania Bolewicz, Marta Zielińska, Barbara Niemczal, Ksenia Knyspel, Zuzanna Szymczak, Karolina Janiszewska, Weronika Pacyńcka; Opiekunowie Paulina Błoszyk, Krzysztof Pyrzyk.
     Hiszpania zajmowała się przygotowaniem profili osobowych w języku angielskim oraz przygotowania mobilności do Czech.
     Uczniowie gościli na Teneryfie – największej wyspie archipelagu Wysp Kanaryjskich. Na spotkaniu powitalnym uczniowie mieli możliwość obejrzenia mini festiwalu prezentującego kulturę hiszpańską. Uczniowie tak jak w poprzednich krajach mieli możliwość spróbowania hiszpańskich potraw. Zwiedzili także Park Narodowy Teide, zawitali do Puerto de la Cruz, gdzie największą atrakcją był pokaz delfinów. Duże wrażenie także wywarły na uczniach latające podczas pokazu papugi, które mogli podziwiać z bliska. Oprócz tego dużo radości sprawiła uczestnikom wizyta w parku wodnym Siam Park, którego główną atrakcją są zjeżdżalnie, największa liczy 28 metrów, oprócz tego na terenie parku znajdują się wodospady, sztuczne rzeki, tropikalna zieleń co w połączeniu oddaje niepowtarzalny klimat tego miejsca. 
 
Turcja 11.11.2013 – 15.11.2013 (Paulina Hodór, Monika Murawska, Kornelia Tomaszewska, Olga Hulewicz; Opiekunowie: Bartosz Rybko, Krzysztof Pyrzyk
     Turcja miała za zadanie przygotować album z pobytu w ich kraju, ale także utworzyć uczniowskie portfolio. Uczestnicy projektu spędzili kilka dni w stolicy Turcji – Ankarze.
     Tutaj również powitanie gości zaczęło się od prezentacji kultury tureckiej, czyli tańca oraz strojów ludowych. Uczniowie wraz z opiekunami mogli wziąć udział w zajęciach szkolnych. Spróbowali kuchni regionalnej, odwiedzili także różne, ważne miejsca Ankary i okolic m.in. Uniwersytet Gazi, przetwórnię odpadów w Mamak czy Aquarium w stolicy Turcji, gdzie mieli możliwość zobaczyć wiele  nieznanych gatunków ryb. Ta wizyta miała na celu uświadomienie młodzieży jak ważne jest dbanie o środowisko naturalne. Uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w mini olimpiadzie, która promowała zdrowy styl życia poprzez odpowiednie odżywienie, jak również poprzez aktywność fizyczną. Zakończenie było podobne jak we wcześniejszych krajach, podczas kolacji nastąpiło podsumowanie wyjazdu. 
 
Czechy 05.05.2014 - 09.05.2014
Czechy – Sardice 
     W pierwszy dzień nastąpiła ceremonia powitalna podczas której odbyła się prezentacja czeskiego tańca ludowego. Tak jak w innych miastach, uczniowie mogli tutaj także wziąć aktywny udział w zajęciach lekcyjnych. Uczniowie mieli możliwość zwiedzenia m. in miasta Uhersky Brod – miejsca urodzin najwybitniejszego pedagoga – Jana Amosa Komensky’ego Comeniusa. Odwiedzili stolicę Czech, Pragę, byli także na zamku i Milioticach. Jednakże główną atrakcją wyjazdu okazało się wspólne posadzenie drzewka upamiętniającego spotkanie projektowe w Czechach. W ostatni dzień odbyła się ceremonia zakończenia wyjazdu,  na której odbyło się podsumowanie spotkania.